STCC lanserar ny visuell identitet och hemsida inför historiska elektrifieringen

I dag lanserar STCC en ny visuell identitet och hemsida inför den historiska 2023-säsongen när STCC blir första nationella mästerskap i världen att elektrifieras.

- Vi har förnyat vår visuella identitet för att synliggöra det största skiftet någonsin för STCC sedan starten 1996 med elektrifieringen, samtidigt som vi fortsatt knyter an till vårt viktiga och nära 30-åriga arv, säger Micke Bern, vd för STCC. 

- Med elektrifieringen möjliggör vi spektakulär och klimatsmart racing på absolut högsta nivå och för STCC tillbaka i pole position vad gäller relevans gentemot biltillverkare, partners och sponsorer. Nu har vi en visuell identitet och hemsida som matchar vår elektrifierade och spännande framtid.

Bakom den nya identiteten står tidigare STCC-vinnaren Robin Rudholm med sin reklambyrå R3.

- STCC har varit en stor del av min racingkarriär. Jag har följt mästerskapet från den första säsongen till att jag själv fick vara en del av STCC under ett flertal år, säger Robin Rudholm.

- STCC står nu inför den största omställningen i mästerskapets historia. Därför känns det viktigt att den visuella identiteten motsvarar detta. I arbetet har jag moderniserat profilen samtidigt som den bär ett tydligt DNA från sitt ursprung. 

STCC 2023 startar den 8-9 juli med Västkustloppet på Falkenbergs Motorbana, läs mer och köp dina biljetter här!

Vad är STCC?
STCC är Skandinaviens ledande racing-mästerskap som grundades 1996. Mästerskapet tävlar med kraftigt modifierade standardbilar i ett explosivt, kort och adrenalinfyllt tävlingsformat på de bästa racingbanorna i Sverige. Från och med 2023 elektrifieras mästerskapet med helt nya tävlingsbilar på nära 550 hästkrafter, de kraftfullaste bilarna i STCC:s historia. STCC sänds LIVE via streamingplattformen STCC+.

Föregående
Föregående

Trippelmästarna PWR Racing klara för STCC 2023 med 100% elektriska CUPRA Born och Robert Dahlgren

Nästa
Nästa

Fyra talanger utvalda till Brink Junior Academy