Bilsport går in som ny mediapartner till STCC

Bilsport, Sveriges populäraste motortidning för bilentusiaster i alla åldrar, går in som ny mediapartner till STCC som startar på Ljungbyheds Motorbana i helgen.– Vi på Albinsson & Sjöberg tycker att det är väldigt spännande och roligt att återigen kliva in som partner till STCC, säger Marie Kristina Karlsson Bucht, marknadsansvarig på Albinsson & Sjöberg.– STCC är ett välkänt varumärke och ett mästerskap där de främsta förarna gör upp om den mest prestigefyllda pokalen inom svensk racing. Partnerskapet går helt i linje med förlagets engagemang inom svensk racing och med de tidningar och event vi ger ut och producerar, i detta fall med fokus på Bilsport.Samarbetet mellan Bilsport och STCC kommer att fokuseras kring bevakning av mästerskapet i tidningen där läsarna kommer att ges en unik inblick.– Vi är mycket glada över att inleda ett samarbete med Bilsport som har en imponerande historik vad gäller att bevaka motorsport, säger Micke Bern, vd för STCC.– Bilsport är en av Sveriges absolut bästa kanaler för bilentusiaster som vi nu kommer att kunna erbjuda en unik inblick i STCC under årets säsong som kommer att bli en av de tuffaste på mycket länge.I Bilsport möter du människorna bakom bilarna med reportage från bilträffar och mässor, köpråd, motorsportnyheter och landets mest rekommenderade begagnatmarknad för entusiastbilar. Utkommer med 17 nummer per år, läs mer här.STCC TCR Scandinavia inleds den 3-4 juni på Ljungbyheds Motorbana, läs mer och köp dina biljetter här!

Föregående
Föregående

Kampen om STCC-guldet startar i helgen i Ljungbyhed med växande startfält

Nästa
Nästa

Dejan Dragicevic gör STCC-debut i premiären med Lights2Flag