Depåspeaker in i ny roll på STCC AB
Robin Nilsson har i två år varit STCC-depåns informatör. I sin roll som speaker har han förmedlat nyheter, anekdoter och fakta till publiken på banorna.Nu kliver Robin in i en ny roll på STCC-kontoret. Som kommunikationsansvarig ska han ansvara för sociala medier för både STCC och RallyX.Han kommer också arbeta med hemsidan samt med press- och mediebiten runt STCC. Robin säger så här inför sin nya uppgift på STCC:
- Min målsättning är att både riktiga nördar och nya besökare ska få ut något av vår nya satsning. Det finns många historier att berätta för att stärka traditionen och bevara minnena från förr. Dessutom ska vi fortsätta att lyfta fram våra nya stjärnor ordentligt.
Robin kommer att ansvara för en större satsning på webb -TV där STCC under 2015 kommer lägga fokus på förare, team och historiska profiler med anknytning till STCC och RallyX. VD Jonas Lundin berättar sin tanke bakom anställningen.
- Att anställa Robin som kommunikationsansvarig är ett led i vår satsning på sociala medier. Han har ett gediget motorsportintresse och brinner verkligen för STCC och RallyX. Robin tillhör dessutom den generation som gör honom till rätt man att arbeta med sociala medier, säger Lundin.
Många småprojekt kommer att startas. Ett är ”Race of the week”, som kommer att synas på Facebooksidan. Varje vecka fram till premiären i Skövde kommer det att läggas upp ett STCC-race ifrån arkivet för att ge en boost och en lätt nostalgisk känsla hos publiken ute i landet. Första racet finns redan nu tillgängligt på Facebook där premiären från 1998 fick vara först ut i "Race of the week".Robin kommer även i fortsättningen att vara speaker på tävlingarna.