Silly season är igång på allvar och inte bara på förarsidan. Andreas Hellman har arbetat som Head Engineer för Memphis Racing i V8 Thundercars sedan 2012 har nu flyttat till England för att börja arbeta i Lotus F1 Team. Andreas har varit en stor del i utvecklingen av Memphis Racing och krönte sitt verk med att ge #48 Alx Danielsson förutsättningarna att utklassa motståndet som han gjorde i finalen av V8Thundercars på Mantorp Park och hjälpa Dennis Lind till totalsegern i danska DTC.
- Det var väl kanske inte direkt F1 teamen vi såg som de största konkurrenterna om medarbetare men det är fantastiskt att Andreas har fått möjligheten att ta ett sådant steg i karriären. Lotus F1 har gjort ett kap och vi önskar Andreas lycka till i hans nya utmaning, säger Richard Berggren; Memphis Racing.
- F1 är och kommer förmodligen alltid att vara "the cutting edge" av motorsport. Att få den här möjligheten och se vad Svensk ingenjörstkonst kan göra för avtryck i F1 depån ser jag fram emot. Min tid med Memphis har varit utvecklande och lärorik, att utifrån framtida förutsättningar bistå dem även i framtiden ser jag inte som otroligt, säger Andreas Hellman.
- Framgångarna haglar över Memphis Racings medarbetare. Först Blev Ricky Rasenius årets mekaniker i V8 Thundercars och för ett tag sedan mottog Davidl Svensson Bilsports pris ”YoungTechnical Award” och Andreas åkte till England och Lotus F1. Funderar just nu på en lösning att låsa in personalen under vintrarna och inte släppa ut dem förrän det är dags för premiär så att vi inte tappar bort dem, säger Kent Laurin, Memphis Racing.
|