STCC fortsätter samarbete med Egmont

STCC AB och Egmont Tidskrifter fortsätter sitt framgångsrika mediasamarbete som bland annat innebär annat att STCC får tillgång till annonsering i Egmonts 28 tidningar som ges ut i Sverige – Egmont får i sin tur exponering på STCC:s evenemang i form av arenareklam. – Genom Egmonts publikationer når våra annonser ut till alla målgrupper på ett effektivt sätt, säger Patrik Blomquist, marknadschef för STCC AB. Vi kommer också att använda Egmonts distributionskanaler för våra bilagor .Nytt för i år är att STCC kommer att ge ut fyra bilagor, med mästerskapet i fokus, som kommer att distribueras med Auto Motor & Sport.– Vi ökar antalet visningar och räckvidden för våra annonsörer med detta upplägg, förtsätter Blomquist. Genom våra bilagor kommer vi också att tydligare kunna profilera våra supportklasser, Pro Superbike, Camaro Cup, Carrera Cup och Clio Cup JTCC.Utöver produktion av programtidningar till alla STCC:s evenemang under året kommer också en bilaga för Dagens Industri att distribueras i en upplaga av 200 000 exemplar.Egmont Tidskrifter är ett av Sveriges största förlag och VD:n Per Kjellander ser fram emot det fortsatta samarbetet med STCC.– Genom vårt samarbete med STCC får vi exponering av våra varumärken Auto Motor & Sport och Motorrad på en arena som är helt rätt för oss, säger Kjellander.  Tack vare STCC:s tv-avtal med CANAL+ och SVT når vi också ut i rutan. Vi ser STCC som en fortsatt stark plattform och vi ser fram emot det fortsatta samarbetet.Egmont Tidskrifter ger bland annat ut Auto Motor & Sport, Classic Motor, Power Magazine, V75 Guiden, Wheels Magazine, Motorbörsen och MC Börsen.
Föregående
Föregående

Presskonferens efter testet

Nästa
Nästa

Nykjaer snabbast inför premiären