302 Mkr — STCC växer i media

Från 184 Mkr i PR-värde för hela 2010 till 302 Mkr för första halvåret 2011 – STCC fortsätter att växa starkt i media. Detta enligt medieanalysföretaget Mediapilots mätningar. STCC AB:s VD, Bob Huzell, gläds åt siffrorna i den senaste rapporten. –Vi har lyckats etablera STCC på en stabil grund sedan vår ägare tog över STCC för sex år sedan och trots att vi under denna tid har genomgått en samhällsekonomisk svacka har vi lyckats växa genom hårt miljöarbete, etablering i Göteborg med STCC City Race och genom bra TV-avtal. Vi har skapat en attraktiv plattform för deltagare, publik och sponsorer vilket har gett oss stora och starka startfält i såväl huvudklassen STCC som i supportklasserna Camaro Cup, Carrera Cup och Pro Superbike – och genomslaget i media är ett kvitto på att vi har lyckats.Det är inte bara de egna PR-värdena som har skjutit i höjden. Även deltagarna i STCC kan tillgodoräkna sig ökande värden att ta med sig in i sina sponsorförhandlingar. Till nästa säsong försvinner ett par team från STCC och nya väntas tillkomma.– Det är ett perfekt tillfälle för nya deltagare att kliva in och dela på de mediavärden som de andra teamen lämnar efter sig, säger Huzell. Vi är övertygade om att mediavärdena för teamen är väldigt hårt knutna till vårt varumärke och det gör att nya team snabbt kommer att kunna etablera sig i media genom STCC.STCC fortsätter sin satsning och inför nästa säsong väntar flera spännande nyheter som kommer att ge genomslag i media.–Vi fortsätter att satsa hårt inför 2012, de stora nyheterna är att vi kommer att köra på Solvalla i Stockholm och vi introducerar också en ny klass för unga talanger, Clio Cup JTCC 2012. Vi tror på fortsatt tillväxt av våra mediavärden framöver och att STCC fortsätter att växa.
Föregående
Föregående

Stureson vill försvara medaljplatsen

Nästa
Nästa

Biogas vill kämpa om pallplatser