Ny marknadschef för STCC

Patrik Blomquist blir ny marknadschef på STCC AB. Blomquist kommer närmast från filmbranschen där han under de sex senaste åren har arbetat som Sverige-chef för Warner Home Entertainment Sverige AB. Patrik har lång erfarenhet och stort kunnande av försäljning och marknadsföring vilket han nu tar med sig in i STCC AB, ett företag i en bransch som han ändå är bekant med genom sitt intresse för motorsport.– Jag har varit på ett flertal STCC-tävlingar genom åren och det är fantastisk underhållning fylld med spänning, fart, känslor, passion och god sportslig kamp, säger Blomquist. En av flera ideer och visioner jag tar med mig in i det nya jobbet är publik- och sponsorperspektivet. Jag ser fantastiska möjligheter att stärka STCC och företagets samarbetspartners genom att göra STCC, med alla sina racingklasser, än mer attraktivt för nya målgrupper och sponsorer. Min uppgift blir att utveckla, sälja och marknadsföra de upplevelser och den underhållning samt alla de mervärden som STCC står för.Patrik Blomquist har under sin karriär arbetat i flera olika branscher både med kapitalvaror, konceptförsörsäljning samt med snabbrörliga konsumentprodukter. Hans profil är precis vad STCC behöver för att möta de krav som utvecklingen ställer, menar Bob Huzell, VD för STCC AB.– Patriks vilja och driv att skapa goda och långsiktiga affärer där alla parter är vinnare blir en oerhörd tillgång för oss, säger Bob Huzell, VD för STCC AB. Vi arbetar målmedvetet med att hitta en nya målgrupper genom att närma oss storstäderna samtidigt som vi värnar om den publik vi redan har. Nästa säsong kör vi för första gången i Stockholm, på Solvalla, och Patriks kompetens kommer att passa perfekt för att bryta ny mark för oss.Patrik Blomquist tillträder sin position som marknadschef på STCC AB den 1 november.
Föregående
Föregående

Camaro Cup och STCC går hand i hand

Nästa
Nästa

In the groove med Jason Watt