Alx bröt, pall i JTCC för DMS

 Danielsson Motorsport (DMS) har varit på pallen under samtliga tre tävlingshelger 2011. Det har varit unge Kim Andersson som leverat framgångarna men det verkar nu som om fler teammedlemmar gör sig redo att kliva upp på prispallen. Alx Danielsson har även han imponerat men fick bryta första racet efter bara ett par varv när en hjulupphängningsdetalj i vänster fram gav sig så turen låter vänta på sig för jämtlänningen.DMS teamchef Daniel Edlund får gläds åt resultatet i JTCC men lider med Alx.– Jag tycker Alx förtjänar ett break, och då menar jag inte bärarmsbrott! Våra STCC-bilar var nogrannare preparerade än någonsin och vi såg alla fram emot denna helg. Det tog betydligt längre tid att hitta farten i dem i helgen men till warmupen på fredagen och loppet direkt efter hade Gary och Alx hittat en kanoninställning och var mycket optimistiska. Istället fick vi glädjas åt Kims fortsatta framgångar med ytterligare en andraplats och som förutspått börjar fältets riktiga yngling Daniel Arlbring få riktig fart och satte bästa varvtid i race 2 med en snittfart på hela 123 km/h med en JTCC-bil. Jens Hellström gjorde en mycket stabil insats i sin STCC comeback och tog poäng direkt. I ett sånt tufft och hårt mästerskap som det är iår är det en prestation som inte gått obemärkt förbi!Alx Danielsson gjorde totalt sin tredje tävling i STCC även sin tredje start på Falkenbergsbanan och Västkustloppet.– Falkenberg är verkligen en bana som passar mig. Hög fart och långa snabba kurvor man får ladda ordentligt i! Vi var ca 0.9s ifrån under testdagen vilket innebar en del klurande. Till kvalet hade vi halverat och var endast 0.4s efter, men tyvärr var de flesta andra även det så det räckte inte till Topp 8-kvalet. Under natten gjorde vi nya ändringar och ganska radikala sådana. På morgonens warmup var jag 4a, ca 0.2s efter och på racet gick bilen kanon för första gången under helgen, mer fäste helt enkelt. Tyvärr gick en aluminiumdetalj sönder i framvagnen och jag fick köra långsamt tillbaks till depån. Teamet lagade bilen men vi tordes inte chansa på att det inte skulle gå sönder igen vilket lätt kan leda till rejäla avåkningar på den snabba trånga banan. Surt då jag låg just bakom Flash när jag bröt och han gick vidare till att komma åtta i loppet och vinna race 2 men kul att vi i alla fall fick bra ordning på inställningarna!
Föregående
Föregående

Turkington kör VM på Donington Park

Nästa
Nästa

Andreas Ebbesson om Falkenberg